joi, 20 martie 2014

MIcul Actor



CONCURSULUI „MICUL ACTOR”
Ediţia a VII-a


Secţiunile concursului
Concursul Naţional de teatru „Micul actor” se adresează preşcolarilor de la grupa mare şi elevilor de la clasele pregătitoare, clasele I-IV din România şi Republica Moldova
Cuprinde trei secţiuni:
I. Secţiunea de interpretare/ de vizionare a înregistrărilor video a unui fragment dintr-un basm /legendă/schiţă/monolog din literatura română sau universală
II.  Secţiune de educaţie plastică cu tema „Călătorind prin lumea poveştilor”:
  • pictură (tehnică de lucru la alegere: acuarele, carioca)
  • desen realizat pe calculator folosind aplicaţia Paint
Pentru copil, desenul este un joc, un vis, o realitate unde culoarea este pionul principal. Copiilor trebuie să li se permită să se joace, să viseze, să exprime realitatea, aşa cum o percep ei. Personajele sunt deopotrivă reale şi fantastice. Prin desen şi culoare, elevii claselor pregătitoare, I şi a II-a  vor încerca să materializeze tărâmul pe care nimeni nu l-a văzut, cu personajele lor îndrăgite din lumea poveştilor.
III. Secţiunea de scriere creativă şi de realizare a unui afiş cultural, pentru clasele a III-a şi a IV-a.
Scriere creativă - realizarea unei compuneri (scrisă de mână, nu la calculator) cu tema:
  • clasa a III-a: „Dacă aş avea o baghetă fermecată, aş oferi copiilor de 1 Iunie…”
  • clasa a IV-a:  „Dacă aş fi primarul localităţii mele… ”
Afişul de teatru Afişul este considerat una dintre cele mai eficiente şi mai penetrante modalităţi de comunicare a unui mesaj. Afişul de teatru este creat în ideea de a aduce spectatori în săli. Finalitatea depinde de o multitudine de elemente, cel mai important fiind modul în care afişul reuşeşte să exprime ideea de bază a spectacolului. Pentru a fi performant, afişul trebuie să aibă un impact vizual deosebit, într-un cuvânt, să fie incitant pentru privitor. Altfel, trecem pe lângă el fără să-l observăm. Elevii claselor a III-a şi a IV-a vor realiza un afiş pentru un spectacol de teatru pe o foaie A4.
Responsabili:
  • grupa pregătitoare: ed. Tora Iulia, ed. Ciobanu Diana Maria, ed. Tudor Taiana
  • secţiunea de interpretare clasele C P, I-IV: învăţător Pop Elena
  • secţiunea afişul cultural clasele a III-a şi a IV-a: prof. Bratu Teodora
  • secţiunea de  vizionare a înregistrărilor video: înv.. Tudureanu Doiniţa
  • secţiune de educaţie plastică C P, clasele I şi a II-a: pictură: prof. Constandiş Georgeta,  învăţător Toma Viorica
  • desen realizat pe calculator folosind aplicaţia Paint: prof. Tufă Nadia
  • scriere creativă: clasa a III-a - înv. Jitcovici Aurora, clasa a IV-a - prof. Sergentu Eugenia

Eligibilitate
Vor fi luate în considerare doar lucrările individuale, care provin de la participanţii ce îndeplinesc condiţiile de vârstă menţionate. Nu vor fi luate în considerare lucrările care nu sunt însoţite de eticheta completată cu informaţii obligatorii.
Numărul de lucrări înscrise la secţiunile II şi III
Un cadru didactic poate înscrie în concurs cu maxim trei lucrări ale elevilor din clasă.
Termen limită
Termenul limită pentru primirea lucrărilor la Oneşti este 31 mai 2014 (data poştei)        
Descalificarea lucrărilor
Ne rezervăm dreptul de a descalifica o lucrare dacă aceasta a depăşit termenul stabilit pentru trimitere, nu respectă tema concursului sau se constată că nu a fost realizată de elev.
Perioada de înscriere: 1 aprilie 2014– 31 mai 2014
În această etapă se primesc fişele de înscriere şi se stabileşte ordinea intrării în concurs.
Lucrările/CD-urile cu înregistrarea video se primesc pe adresa. Pop Elena, str. Belvedere bl. 1, sc. VI, ap. 64, Oneşti, jud. Bacău, cod 601066, e-mail: elenapop_03@yahoo.com pentru desenele în Paint.
Desfăşurarea concursurilor:
4 iunie – 5 iunie 2013 secţiunea de interpretare
5 iunie –  secţiunea educaţie plastică şi scriere creativă
Locul desfăşurării: Biblioteca MunicipalăRadu Rosetti” Oneşti
Criterii de evaluare:
Juriul va aprecia omogenitatea trupei, talentul actoricesc, armonizarea interpretării „micilor actori”, originalitatea, ţinuta vestimentară şi sensibilitatea artistică, ritmul, intonaţia şi mimica corespunzătoare mesajului transmis de text, decorul scenetelor, coloana sonoră, calitatea tehnicilor de înregistrare (imagine, lumină, sunet). Se vor acorda premiile I, II, III şi menţiune.
Indicatori de evaluare pentru creaţiile literare şi creaţiile plastice înscrise în concurs:
-  alegerea unui titlu sugestiv, respectarea convenţiilor tipului de text cerut (introducere, cuprins, încheiere), aşezarea în pagină, folosirea corectă a normelor ortografice şi de punctuaţie, claritatea textului, aspectul scrisului;
-   respectarea cerinţei privind „tărâmul pe care nimeni nu l-a văzut, cu personajele lor îndrăgite din lumea poveştilor”;
-   realizarea compoziţiei plastice pe o foaie A4;
-   precizarea detaliilor despre locul, ora desfăşurării spectacolului, cât şi preţul biletului;
-   realizarea unei imagini sugestive referitoare la conţinutul spectacolului;
-   realizarea afişului în format A4.
Premii
Se vor acorda premiile I, II, III şi menţiune la fiecare secţiune.
Vor fi afişate rezultatele concursului pe site http://elena-pop.blogspot.com. Membrii proiectului vor selecţiona creaţiile literare în vederea publicării lor în revista şcolii.
Înştiinţarea câştigătorilor:
Lista completă a câştigătorilor va fi pusă la dispoziţie pe: Blog: http://elena-pop.blogspot.com şi pe www.didactic.ro  Diplomele vor fi expediate până la data de 1 iulie 2014

Niciun comentariu: