miercuri, 29 aprilie 2009

CONCURS NATIONAL DE SCRIERE CREATIVĂ

AM PRELUNGIT PERIOADA PENTRU ÎNSCRIEREA LA CONCURS. DETALII MAI JOS.

CONCURS NAŢIONAL DE SCRIERE CREATIVĂ

A. Tema concursului: Copilăria – veselă şi nevinovată

Grup ţintă: elevii din clasele primare

B. Tema concursului: Marioneta mea

Grup ţintă: elevii din gimnaziu (clasele aV-a şi a VI-a).

Regulament privind desfăşurarea concursului de scriere creativă – clasele III - VI

· Dintr-o clasă pot fi înscrise în concurs doar două lucrări.

· Fiecare lucrare va respecta limita de spaţiu, tema impusă pentru fiecare grupă de vârstă şi va cuprinde 2 foi A4. Pe prima foaie se scrie compunerea, fără să scrieţi datele voastre.

· Pe a doua foaie A4 se va completa eticheta de concurs. Compunerile vor fi numerotate de organizatori în vederea unei evaluări corecte.

· Termenul limită de trimitere a lucrărilor este 15 mai 2009 data poştei. După această dată nu se mai primesc lucrări. Lucrările se vor expedia pe adresa: Şcoala cu clasele I-VIII „George Călinescu” Oneşti, Strada Armoniei Nr. 4, cod 601136, pentru concursul „SCRIERE CREATIVĂ”.

· Evaluarea compunerilor se va face în perioada 20 – 25 mai 2009, iar premiile se vor anunţa până pe 30 mai 2009 pe site-ul http://elena-pop.blogspot.com/

· Lucrările trimise la concurs nu se restituie.

· Se vor acorda premiile I, II, III şi menţiune pentru fiecare grupă de vârstă.

· În plicul în care trimiteţi cele două foi trimiteţi un plic timbrat A4, cu timbru de 2 lei şi adresa dumneavoastră (la destinatar), pentru a va putea expedia diplomele.

Nu se acordă diplome de participare

Eticheta concursului:

Titlul lucrării:

Numele şi prenumele elevului:

Clasa:

Şcoala:

Adresa:

Localitatea:

Îndrumătorul :

Evaluarea lucrărilor

Lucrarea trebuie să fie scrisă de mână, pe hârtie A4. Fiecare lucrare va fi evaluată urmărindu-se următoarele criterii:

- originalitatea titlului;

- unitatea compoziţională (introducere, cuprins, încheiere);

- respectarea convenţiilor tipului de text cerut;

- coerenţa, logica, claritatea textului;

- registrul de comunicare;

- stilul adecvat conţinutului;

- calitatea exprimării prin corectitudine, ortografie, punctuaţie etc.

A. Tema concursului: Copilăria – veselă şi nevinovată

Grup ţintă: elevii din clasele primare

Clasa a III-a

Pornind de la următorul citat realizaţi o compunere. Alegeţi un titlu potrivit.

Hai mai bine despre copilărie să vorbim, căci ea singură este veselă şi nevinovată şi drept vorbind, acesta-i adevărul”

(Ion Creangă - Amintiri din copilărie)

Clasa a IV-a

Pornind de la următorul citat realizaţi o compunere. Alegeţi un titlu potrivit.

„Şi, Doamne, frumos era pe atunci, căci şi părinţii, şi fraţii, şi surorile îmi erau sănătoşi, şi casa ne era îndestulată, copiii şi copilele megieşilor erau de-a pururi în petrecere cu noi, şi toate îmi mergeau bine după plac, fără leac de supărare, de parcă era toată lumea a mea.

(Ion Creangă - Amintiri din copilărie)

B. Tema concursului: Marioneta mea

Grup ţintă: elevii din gimnaziu (clasele aV-a şi aVI-a).

Marioneta mea

Casa lui Geppetto era o odăiţă, la parter, ce primea lumină de sub scară. Mobilierul, nici că se putea să fie mai simplu: un scaun prost făcut, un pat nu prea bun şi o măsuţă dărăpănată. Pe peretele din spate, se vedea un cămin cu focul aprins; dar focul era desenat, iar alături de foc era înfăţişată o oală care fierbea vesel şi răspândea un nor de aburi ce părea aievea.

Abia întors acasă, Geppetto îşi luă îndată uneltele şi se apucă să cioplească şi să meşterească păpuşa.

- Ce nume o să-i pun? îşi spuse în sinea lui. Vreau să-i zic Pinocchio. Numele ăsta o să-i poarte noroc. Am cunoscut o familie întreagă de Pinocchi; Pinocchio tatăl, Pinocchia mama şi Pinocchi copiii, şi la toţi le mergea bine. Cel mai bogat dintre ei cerea de pomană.

Şi, după ce îi dădu nume păpuşii, se puse cu râvnă pe lucru şi îi făcu mai întâi părul, apoi fruntea, apoi ochii.

Închipuiţi-vă ce se mai minună când, o dată ochii făcuţi, îşi dădu seama că se mişcau şi îl priveau ţintă.[...]

Luă apoi păpuşa de subsuori şi o puse jos, pe podea, ca să înveţe să meargă.

Pinocchio avea picioarele amorţite şi nu ştia să se mişte, însă Geppetto îl ducea de mână, învăţându-l să facă un pas după altul.

După ce picioarele i se dezmorţiră, Pinocchio începu să păşească singur şi să alerge prin odaie, până când, apucând-o pe uşa casei, se năpusti în drum şi o luă la sănătoasa.

Bietul Geppetto alergă pe urmele lui, fără să-l poată ajunge, pentru că ştrengarul acela de Pinocchio mergea în salturi, iepureşte. Şi, izbindu-şi picioarele de lemn de pietrele drumului, făcea un zgomot atât de mare, încât ziceai că răsună douăzeci de perechi de saboţi ţărăneşti.

Carlo Collodi, Pinocchio

Astfel îşi imaginează Carlo Collodi apariţia unui personaj drag, Pinocchio. Cum ar fi dacă ai fi în situaţia de a crea şi tu o păpuşă/marionetă? Scrie pe o foaie de hârtie A4 o compunere care să înfăţişeze un astfel de personaj: cum arată, ce face, cum vorbeşte, cum se joacă, cât de mult îi place la şcoală. Orice idee este bună atât timp cât este scrisă. Mult succes!


miercuri, 8 aprilie 2009

REZULTATELE CONCURSULUI "MICUL ACTOR"

MEMBRII JURIULUI din 8.04.2009:

INSPECTOR INST. ADINA ALBU – PREŞEDINTELE JURIULUI
PROF. ZAHARIA MARIA - director, ŞCOALA "GEORGE CĂLINESCU" ONEŞTI
INST. ZORILĂ DORINA, BACĂU
ÎNV. SERGENTU EUGENIA, ONEŞTI
ÎNV. CIOCAN GETA, ONEŞTI
PROF. CĂLIN GABRIELA, ONEŞTI
PROF. ELENA ŞERBU, şef serviciu comunicare, Biblioteca Municipală, ONEŞTI
ÎNV. SOCACI AURELIA, ONEŞTI
ÎNV. POP ELENA, ONEŞTI
ÎNV. JITCOVICI AURORA, ONEŞTI
MIRUNA OPREA - ELEVĂ, ONEŞTI

CONCURSUL ÎNREGISTĂRILOR VIDEO
S-A DESFĂŞURAT ÎN ZIUA DE 7.04-2009

  • CAPRA CU TREI IEZI - ŞCOALA PRIMARĂ FÎNTÎNELE, URDARI, JUDEŢUL GORJ: PREMIUL al II-lea (înv. Năvîrcă Georgiana)
  • PREMIU SPECIAL PENTRU DECOR ŞI COSTUME

  • SOACRA CU TREI NURORI, LICEUL TEORETIC ŞTEFĂNEŞTI, RAIONUL FLOREŞTI, REPUBLICA MOLDOVA - PREMIUL al II-lea (ÎNV. PĂTRAŞ LIDIA)

  • PROSTIA OMENEASCĂ, ŞCOALA DE ARTE ŞI MESERII JIRLĂU, JUDEŢUL BRĂILA - PREMIUL al II-lea (INST. STAN CRISTINA)
  • PREMIU SPECIAL PENTRU DECOR ŞI COSTUME
  • SALVAŢI CAPRA LUI ION CREANGĂ, LICEUL TEORETIC ŞTEFĂNEŞTI, RAIONUL FLOREŞTI, REPUBLICA MOLDOVA - PREMIUL al II-lea (înv. PAVLOVSCHI VALERIA)
  • LA CIREŞE, ŞCOALA BARAŢI, COM. MĂRGINENI, INST. RODICA LEONTE - PREMIUL al II-lea
  • SOACRA CU TREI NURORI - ŞCOALA FÂNTÂNELE, JUD. PRAHOVA: PREMIUL al II-lea (înv. Băbăleanu Elena);
  • PREMIU SPECIAL PENTRU DECOR ŞI COSTUME;
  • ION BIANCA (nora cea mică) - premiu special
  • FATA BABEI ŞI FATA MOŞNEAGULUI" - ŞCOALA FÂNTÂNELE, JUD. PRAHOVA: PREMIUL al III-lea (înv. Zafiu Mariana);
  • PREMIU SPECIAL PENTRU DECOR ŞI COSTUME
  • ONUŢU COSMINA (fata moşneagului) - premiu special

  • FRAGMENT DIN AMINTIRI DIN COPILĂRIE - ŞCOALA ZEMEŞ: PREMIUL al II-lea (înv. Fodor Lenuţa)
  • premiu special pentru decor şi costume
  • David Alexandra (Smaranda) - premiu special

  • URSUL PĂCĂLIT DE VULPE - ŞCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 1 RĂUCEŞTI, JUD. NEAMŢ - PREMIUL al III-lea (ÎNV. DOMNICA VRÎNCEANU)
  • PREMIU SPECIAL PENTRU COSTUME
  • VLEJU LAURENŢIU (monolog "NICĂ") - ŞCOALA NR. 4 VATRA DORNEI - PREMIUL I
  • PREMIU SPECIAL PENTRU DECOR ŞI COSTUM

  • AMINTIRI DIN COPILĂRIE - ÎNV. COJOCARU GABRIELA, ŞCOALA "ŞTEFAN LUCHIAN" - MENŢIUNE
  • PREMIU SPECIAL PENTRU COSTUME

  • LA CIREŞE, ŞCOALA NR. 1 HANGU, JUD. NEAMŢ, ÎNV. MANOLACHE STELUŢA - PREMIUL al II-lea
  • PREMIU SPECIAL PENTRU AUTENTICITATE COSTUME

  • CAPRA CU TREI IEZI - PREMIUL I (ÎNV. AFLOAREI VIORICA, ŞC. NR. 4 VATRA DORNEI)
  • FORFOTĂ RĂZVAN - PREMIU SPECIAL
  • PREMIU SPECIAL PENTRU DECOR ŞI COSTUME

  • LA CIREŞE, ŞCOALA LILIEŞTI BĂICOI, JUD. PRAHOVA - MENŢIUNE, ÎNV. ARICIU FLORENŢA

  • CAPRA CU TREI IEZI, ŞCOALA NR. 1 MOTRU, JUD. GORJ - PREMIUL al III-lea (înv. Bejenaru Felicia)
  • TUDOR MARIA - PREMIU SPECIAL
  • PREMIU SPECIAL PENTRU COSTUME

  • URSUL PĂCĂLIT DE VULPE, ŞCOALA NR. 4 VATRA DORNEI (înv. Ciuhlău Daniela) - PREMIUL I
  • Ionescu Roxana - PREMIU SPECIAL
  • RUS COSMIN ANDREI - PREMIU SPECIAL

  • FATA BABEI ŞI FATA MOŞNEAGULUI, LICEUL TEORETIC "W. SHAKESPEARE" TIMIŞOARA - PREMIUL I (INST. MOLDOVAN ELENA)
  • MIHAI BIANCA DARIA (fata babei) - PREMIU SPECIAL
  • premiu special pentru decor şi costume
  • PROSTIA OMENEASCĂ, LICEUL TEORETIC "W. SHAKESPEARE" TIMIŞOARA - PREMIUL I (INST. MUNTEANU FLORICA)
  • JAGER PATRICK ALEXANDRU - PREMIU SPECIAL
  • PREMIU SPECIAL PENTRU DECOR ŞI COSTUME

  • MEMBRII JURIULUI:
  • ÎNV. SANDU ANA - PREŞEDINTELE JURIULUI
  • PROF. ZAHARIA MARIA - DIRECTOR ŞCOALA "G. CĂLINESCU"
  • ÎNV. TOMA VIORICA
  • ÎNV. PĂDUREANU GABRIELA
  • ÎNV. CRISTEA MIOARA
  • PROF. BÂRGĂOANU OTILIA - CONSILIER ŞCOLAR
  • ÎNST. BUŢĂ DORICA
  • ÎNV. POP ELENA

NOTĂ

CD-UL DOAMNEI INST. ILIE NINA DIN BĂICOI NU SE DESCHIDE

Felicitări tuturor şi PAŞTE FERICIT!

REZULTATELE CONCURSULUI "MICUL ACTOR"

NR. CRT.

SCENETA/ÎNVĂŢĂTOR/LOCALITATE

PREMIUL/ NOTA

PREMII SPECIALE PENTRU

1

PROCES LITERAR, ÎNV. DOILEŢ JENICA

I

10

Mistreanu Radu - interpretare

2

CALUL BĂLAN, ÎNV. HOLBAN MARIA, ONEŞTI

al III-lea

9

Tărcuţă Denisa – interpretare şi autenticitate costume

3

LA CIREŞE, ÎNV. VÎLCU OANA ADINA, CARACLĂU

M

7,5


4

PUPĂZA DIN TEI, ÎNV. MOLDOVEANU GAŞCU RODICA, BUCIUMI

M

8,5


5

LA CIREŞE, ÎNV. CIOTLOŞ EUGENIA

al III-lea

9


6

LA SFAT CU CRANGĂ, ÎNV. FONOCA A.

al III-lea

9


7

CALUL BĂLAN, ÎNV. IONIŢĂ FLOAREA, ONEŞTI

al III-lea

9

costume

8

POVESTE, ÎNV. RUSU MONICA, ONEŞTI

M

8


9

SOACRA CU TREI NURORI, ÎNV. PAVĂL M.

M

8,5


10

PUNGUŢA CU DOI BANI, ZBANŢ E.

M

8


11

LA CIREŞE, ÎNV. ALECSANDRU DALIA

M

8


12

IVAN TURBINCĂ, ÎNV. SILIŞTER PAULA L.

al II-lea

9,5

Lenghen Daria – interpretare

Ungureanu Alexandru - interpretare

13

LA CIREŞE, ÎNV. BOGHIU LEONTINA

I

10


14

POVESTE, ÎNV. HÎNGU VIORICA, ADJUD

I

10

autenticitate costume;

premiu special regie şi decor;

Oglan Vlad - premiu special;

Elevul cu vaca-premiu special;

15

URSUL PĂCĂLIT DE VULPE, MĂUCĂ C.

M

8


16

SOACRA CU TREI NURORI, ÎNV. COLPOŞ MIRELA, ASĂU

M

8,5


17

MOŞ ION ROATĂ ŞI UNIREA, RACLEŞ GHEORGHE, BACĂU

III

9

premiu special decor

18

LA CIREŞE, ÎNV. PAMFIL DOINIŢA, CLEJA

M

8,5


19

PĂCALĂ, ÎNV. DIACONU ALINA-MIHAELA

M

8


20

PROSTIA OMENEASCĂ, CIOROBEA L.

al II-lea

9,5

Grădinaru Marina - premiu special

21

SOACRA CU TREI NURORI, ÎNV. TĂNASĂ FLORENTINA, BACĂU

I

10

Răileanu Ioan - premiu special

22

LA CIREŞE, ÎNV. CREŢU RODICA, ONEŞTI

M

7,5


23

AMINTIRI DIN COPILĂRIE, ÎNV. VRÂNCIANU

MARIA

I

10

autenticitate costume;

premiu special regie şi decor

24

LA CIREŞE, ÎNV. BUCUR ANA NICOLETA

al II-lea

9,5


25

ACOLO-N SAT LA HUMULEŞTI, ÎNV. PÎNZARU ELENA, LUPEŞTI

M

8,5


26

LA CIREŞE, ÎNV. APIŞTIOAEI DANA

M

8


27

AMINTIRI DIN COPILĂRIE, ÎNV. BALABAN MĂRIOARA, MOINEŞTI

al II-lea

9,5

decor şi costume autentice;

Cazacu Andreea – premiu special pentru interpretare;

Hereş Teodor – premiu special pentru interpretare;

28

SOACRA CU TREI NURORI, BIŢICĂ LENUŢA, ONEŞTI

al II-lea

9,5

Stratu Crina – premiu special

29

LA CIREŞE, ÎNV. MUNTEANU SILVIA, TG. OCNA

I

10


30

AMINTIRI DIN COPILĂRIE, VRÂNCIANU MIRCEA, SCĂRIGA, LIVEZI

I

10

autenticitate costume;

Andronic Paula– premiu special pentru interpretare;

Ghinea Andrei– premiu special pentru interpretare;

premiu special regie şi decor;

31

LA CIREŞE, ÎNV. MARTA PÂNZARU, ONEŞTI

al III-lea

9


32

PĂCALĂ, ÎNV. MIRICA CRISTIANA, LUPEŞTI

M

8,5


33

LA CIREŞE, ÎNV. SERGENTU EUGENIA, ONEŞTI

I

10


vineri, 27 februarie 2009

sâmbătă, 31 ianuarie 2009

FESTIVALUL NAŢIONAL DE TEATRU "MICUL ACTOR"

Notă:
Am prelungit perioada de înscriere pănă pe data de
16 martie pentru concursul "Micul actor"

Şcoala „George Călinescu” Oneşti reprezentată de director prof. Zaharia Maria, prin învăţător Elena Pop, în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacău şi Biblioteca Municipală „Radu Rosetti”, organizează Festivalul Naţional de Teatru pentru elevi - ediţia a II-a, în anul şcolar 2008-2009.


Proiectul este inclus în Calendarul Activităţilor Educative 2009.

Coordonator proiect:

Învăţător Elena Pop - Şcoala „George Călinescu” Oneşti

Colaboratori:


Învăţător Tudureanu Doiniţa

Învăţător Ursu Elena

Învăţător Jitcovici Aurora

Prof. Spătaru Emilia

Inspectori înv. primar - inst. Surdu Ioan, inst Adina Albu

Inspector limba română, prof. Constantinescu Anca-Elena

Grup ţintă: elevii claselor I-IV (pentru concursul de teatru);

elevii claselor a III-a,a IV-a, a V-a şi a VI-a (pentru concursul de creaţie literară)


REGULAMENTUL ŞI METODOLOGIA CONCURSULUI

Art. 1 Organizatori

Organizatorul concursului „Micul actor”” este: Şcoala „George Călinescu” Oneşti, jud. Bacău


Art. 2 Drept de participare

La acest concurs pot participa elevii claselor I-IV care acceptă condiţiile prezentului regulament. Învăţătorul clasei poate înscrie doar un singur moment artistic de la clasa pe care o conduce. Nu pot participa la concurs elevii cadrelor didactice care sunt implicate în organizarea şi desfăşurarea concursului.


Art.3 Modalităţi de prezentare

Concursul se va organiza în luna MARTIE pe (două) secţiuni:

· Interpretarea unui fragment dintr-o poveste, povestire, nuvelă sau din romanul autobiografic

· Concursul înregistrărilor video (pe CD sau DVD )

La această secţiune participă elevi din celelalte judeţe care nu pot ajunge din motive obiective la Oneşti, cu înregistrarea realizată pe DVD, CD (durata: maxim 10 minute).


Art. 4 Desfăşurarea concursului

Pentru ediţia a II-a propunem abordarea operei scriitorului ION CREANGĂ. Timpul acordat unei scenete: maxim 10 minute.

Concursul nu are taxă de participare şi se va desfăşura în trei etape:

  • în perioada 9 februarie 2009 – 16 martie 2009 cei care doresc să participe la concurs şi îndeplinesc condiţiile menţionate la Art. 2 şi Art. 3 vor trimite prin poştă fişa de înscriere, pe adresa: Pop Elena, Bd. Belvedere Nr.1, scara 6, ap. 64, Oneşti, cod 601066 jud. Bacău, România sau pe email elenapop_03@yahoo.com.
  • în perioada 17martie 2009 – 22 martie 2009 se stabileşte ordinea intrării în concurs
  • în perioada 23 - 27 martie 2009 se va desfăşura concursul

Veţi primi confirmarea înscrierii prin e-mail şi programul manifestărilor.

Art. 5 Condiţii de validare

  • fişa de înscriere (cu toate câmpurile completate) să fie expediată până la data de 16 martie 2009 (prin Email)
  • coletul cu fişele pentru concurs şi prezentarea video să conţină un plic timbrat A 4, cu timbru de 2,4 lei şi adresa dumneavoastră (la destinatar), pentru a va putea expedia diplomele ( fiecare participant are plicul său)
  • CD-ul să ajungă la Oneşti până pe data de 25 martie 2009


Art. 6 Jurizarea

Formaţiile vor fi apreciate de un juriu format din profesori de limba română, inspectori şcolari, învăţători şi elevi.

Juriul va aprecia originalitatea, ţinuta vestimentară şi sensibilitatea artistică, pe nivele de clase.


Art. 7 Premiile

Se vor acorda premiile I, II, III şi menţiune (la fiecare secţiune) pentru:

· rol feminin

· rol masculin

· decor

· costume

· cea mai buna scenetă


NU SE ACORDĂ DIPLOME DE PARTICIPARE!


Art. 8 Înştiinţarea câştigătorilor

Lista completă a câştigătorilor va fi pusă la dispoziţie pe:

Blog: http://elena-pop.blogspot.com

Diplomele vor fi expediate până la data de 30 aprilie 2009.


NOTĂ

Fişa de înscriere se poate obţine prin email de la adresa

elenapop_03@yahoo.com

Concurs de scriere creativă

Obiective:

  • Dezvoltarea capacităţii de exprimare liberă în scris
  • Stimularea interesului pentru valorile literare.

Evaluarea lucrărilor

Lucrarea trebuie să fie scrisă de mână, pe hârtie A4. Fiecare lucrare va fi evaluată urmărindu-se următoarele criterii:

- originalitatea titlului ;

- unitatea compoziţională (introducere, cuprins, încheiere) ;

- respectarea convenţiilor tipului de text cerut ;

- coerenţa, logica, claritatea textului ;

- registrul de comunicare ;

- stilul adecvat conţinutului ;

calitatea exprimării prin corectitudine, ortografie, punctuaţie


Clasele a V-a şi a VI-a

Marioneta mea

Casa lui Geppetto era o odăiţă, la parter, ce primea lumină de sub scară. Mobilierul, nici că se putea să fie mai simplu: un scaun prost făcut, un pat nu prea bun şi o măsuţă dărăpănată. Pe peretele din spate, se vedea un cămin cu focul aprins; dar focul era desenat, iar alături de foc era înfăţişată o oală care fierbea vesel şi răspândea un nor de aburi ce părea aievea.

Abia întors acasă, Geppetto îşi luă îndată uneltele şi se apucă să cioplească şi să meşterească păpuşa.

- Ce nume o să-i pun? îşi spuse în sinea lui. Vreau să-i zic Pinocchio. Numele ăsta o să-i poarte noroc. Am cunoscut o familie întreagă de Pinocchi; Pinocchio tatăl, Pinocchia mama şi Pinocchi copiii, şi la toţi le mergea bine. Cel mai bogat dintre ei cerea de pomană.

Şi, după ce îi dădu nume păpuşii, se puse cu râvnă pe lucru şi îi făcu mai întâi părul, apoi fruntea, apoi ochii.

Închipuiţi-vă ce se mai minună când, o dată ochii făcuţi, îşi dădu seama că se mişcau şi îl priveau ţintă.[...]

Luă apoi păpuşa de subsuori şi o puse jos, pe podea, ca să înveţe să meargă.

Pinocchio avea picioarele amorţite şi nu ştia să se mişte, însă Geppetto îl ducea de mână, învăţându-l să facă un pas după altul.

După ce picioarele i se dezmorţiră, Pinocchio începu să păşească singur şi să alerge prin odaie, până când, apucând-o pe uşa casei, se năpusti în drum şi o luă la sănătoasa.

Bietul Geppetto alergă pe urmele lui, fără să-l poată ajunge, pentru că ştrengarul acela de Pinocchio mergea în salturi, iepureşte. Şi, izbindu-şi picioarele de lemn de pietrele drumului, făcea un zgomot atât de mare, încât ziceai că răsună douăzeci de perechi de saboţi ţărăneşti.

Carlo Collodi, Pinocchio

Astfel îşi imaginează Carlo Collodi apariţia unui personaj drag, Pinocchio. Cum ar fi dacă ai fi în situaţia de a crea şi tu o păpuşă/marionetă? Scrie pe o foaie de hârtie A4 o compunere care să înfăţişeze un astfel de personaj: cum arată, ce face, cum vorbeşte, cum se joacă, cât de mult îi place la şcoală. Orice idee este bună atât timp cât este scrisă. Mult succes!


Clasa a III-a

Pornind de la citatul:

Hai mai bine despre copilărie să vorbim, căci ea singură este veselă şi nevinovată şi drept vorbind, acesta-i adevărul” (Ion Creangă, Amintiri din copilărie), realizaţi o compunere. Găsiţi un titlu potrivit!


Elevii din clasa a IV-a vor realiza o compunere după următorul citat:

„Şi, Doamne, frumos era pe atunci, căci şi părinţii, şi fraţii, şi surorile îmi erau sănătoşi, şi casa ne era îndestulată, copiii şi copilele megieşilor erau de-a pururi în petrecere cu noi, şi toate îmi mergeau bine după plac, fără leac de supărare, de parcă era toată lumea a mea” (Ion Creangă, Amintiri din copilărie)


Regulament:

· Dintr-o clasă pot fi înscrise în concurs doar două lucrări.

· Fiecare lucrare va respecta limita de spaţiu, tema impusă pentru fiecare grupă de vârstă şi va cuprinde 2 foi A 4. Pe prima foaie se scrie compunerea, fără să scrieţi datele voastre.

· Pe a doua foaie A 4 se va completa eticheta de concurs . Compunerile vor fi numerotate de organizatori în vederea unei evaluări corecte.

· Termenul limită de trimitere al lucrărilor este 30 aprilie 2009 data poştei. După această dată nu se mai primesc lucrări. Lucrările se vor expedia pe adresa: Şcoala cu clasele I-VIII „George Călinescu” Oneşti, strada Armoniei Nr. 4 , cod 601136, pentru concursul „SCRIERE CREATIVĂ”

· Evaluarea compunerilor se va face în perioada 4 – 15 mai 2009, iar premiile se vor anunţa până pe 20 mai 2009

· Lucrările trimise la concurs nu se restituie..

· Se vor acorda premiile I, II, III şi menţiune pentru fiecare grupă de vârstă.

· În plicul în care trimiteţi cele două foi trimiteţi un plic timbrat A 4, cu timbru de 2, 4 lei şi adresa dumneavoastră (la destinatar), pentru a va putea expedia diplomele

· Nu se acordă diplome de participare


Eticheta concursului:

Titlul lucrării:

Numele şi prenumele elevului:

Clasa:

Şcoala:

Adresa:

Localitatea:

Îndrumătorul :