miercuri, 29 aprilie 2009

CONCURS NATIONAL DE SCRIERE CREATIVĂ

AM PRELUNGIT PERIOADA PENTRU ÎNSCRIEREA LA CONCURS. DETALII MAI JOS.

CONCURS NAŢIONAL DE SCRIERE CREATIVĂ

A. Tema concursului: Copilăria – veselă şi nevinovată

Grup ţintă: elevii din clasele primare

B. Tema concursului: Marioneta mea

Grup ţintă: elevii din gimnaziu (clasele aV-a şi a VI-a).

Regulament privind desfăşurarea concursului de scriere creativă – clasele III - VI

· Dintr-o clasă pot fi înscrise în concurs doar două lucrări.

· Fiecare lucrare va respecta limita de spaţiu, tema impusă pentru fiecare grupă de vârstă şi va cuprinde 2 foi A4. Pe prima foaie se scrie compunerea, fără să scrieţi datele voastre.

· Pe a doua foaie A4 se va completa eticheta de concurs. Compunerile vor fi numerotate de organizatori în vederea unei evaluări corecte.

· Termenul limită de trimitere a lucrărilor este 15 mai 2009 data poştei. După această dată nu se mai primesc lucrări. Lucrările se vor expedia pe adresa: Şcoala cu clasele I-VIII „George Călinescu” Oneşti, Strada Armoniei Nr. 4, cod 601136, pentru concursul „SCRIERE CREATIVĂ”.

· Evaluarea compunerilor se va face în perioada 20 – 25 mai 2009, iar premiile se vor anunţa până pe 30 mai 2009 pe site-ul http://elena-pop.blogspot.com/

· Lucrările trimise la concurs nu se restituie.

· Se vor acorda premiile I, II, III şi menţiune pentru fiecare grupă de vârstă.

· În plicul în care trimiteţi cele două foi trimiteţi un plic timbrat A4, cu timbru de 2 lei şi adresa dumneavoastră (la destinatar), pentru a va putea expedia diplomele.

Nu se acordă diplome de participare

Eticheta concursului:

Titlul lucrării:

Numele şi prenumele elevului:

Clasa:

Şcoala:

Adresa:

Localitatea:

Îndrumătorul :

Evaluarea lucrărilor

Lucrarea trebuie să fie scrisă de mână, pe hârtie A4. Fiecare lucrare va fi evaluată urmărindu-se următoarele criterii:

- originalitatea titlului;

- unitatea compoziţională (introducere, cuprins, încheiere);

- respectarea convenţiilor tipului de text cerut;

- coerenţa, logica, claritatea textului;

- registrul de comunicare;

- stilul adecvat conţinutului;

- calitatea exprimării prin corectitudine, ortografie, punctuaţie etc.

A. Tema concursului: Copilăria – veselă şi nevinovată

Grup ţintă: elevii din clasele primare

Clasa a III-a

Pornind de la următorul citat realizaţi o compunere. Alegeţi un titlu potrivit.

Hai mai bine despre copilărie să vorbim, căci ea singură este veselă şi nevinovată şi drept vorbind, acesta-i adevărul”

(Ion Creangă - Amintiri din copilărie)

Clasa a IV-a

Pornind de la următorul citat realizaţi o compunere. Alegeţi un titlu potrivit.

„Şi, Doamne, frumos era pe atunci, căci şi părinţii, şi fraţii, şi surorile îmi erau sănătoşi, şi casa ne era îndestulată, copiii şi copilele megieşilor erau de-a pururi în petrecere cu noi, şi toate îmi mergeau bine după plac, fără leac de supărare, de parcă era toată lumea a mea.

(Ion Creangă - Amintiri din copilărie)

B. Tema concursului: Marioneta mea

Grup ţintă: elevii din gimnaziu (clasele aV-a şi aVI-a).

Marioneta mea

Casa lui Geppetto era o odăiţă, la parter, ce primea lumină de sub scară. Mobilierul, nici că se putea să fie mai simplu: un scaun prost făcut, un pat nu prea bun şi o măsuţă dărăpănată. Pe peretele din spate, se vedea un cămin cu focul aprins; dar focul era desenat, iar alături de foc era înfăţişată o oală care fierbea vesel şi răspândea un nor de aburi ce părea aievea.

Abia întors acasă, Geppetto îşi luă îndată uneltele şi se apucă să cioplească şi să meşterească păpuşa.

- Ce nume o să-i pun? îşi spuse în sinea lui. Vreau să-i zic Pinocchio. Numele ăsta o să-i poarte noroc. Am cunoscut o familie întreagă de Pinocchi; Pinocchio tatăl, Pinocchia mama şi Pinocchi copiii, şi la toţi le mergea bine. Cel mai bogat dintre ei cerea de pomană.

Şi, după ce îi dădu nume păpuşii, se puse cu râvnă pe lucru şi îi făcu mai întâi părul, apoi fruntea, apoi ochii.

Închipuiţi-vă ce se mai minună când, o dată ochii făcuţi, îşi dădu seama că se mişcau şi îl priveau ţintă.[...]

Luă apoi păpuşa de subsuori şi o puse jos, pe podea, ca să înveţe să meargă.

Pinocchio avea picioarele amorţite şi nu ştia să se mişte, însă Geppetto îl ducea de mână, învăţându-l să facă un pas după altul.

După ce picioarele i se dezmorţiră, Pinocchio începu să păşească singur şi să alerge prin odaie, până când, apucând-o pe uşa casei, se năpusti în drum şi o luă la sănătoasa.

Bietul Geppetto alergă pe urmele lui, fără să-l poată ajunge, pentru că ştrengarul acela de Pinocchio mergea în salturi, iepureşte. Şi, izbindu-şi picioarele de lemn de pietrele drumului, făcea un zgomot atât de mare, încât ziceai că răsună douăzeci de perechi de saboţi ţărăneşti.

Carlo Collodi, Pinocchio

Astfel îşi imaginează Carlo Collodi apariţia unui personaj drag, Pinocchio. Cum ar fi dacă ai fi în situaţia de a crea şi tu o păpuşă/marionetă? Scrie pe o foaie de hârtie A4 o compunere care să înfăţişeze un astfel de personaj: cum arată, ce face, cum vorbeşte, cum se joacă, cât de mult îi place la şcoală. Orice idee este bună atât timp cât este scrisă. Mult succes!


Niciun comentariu: